مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش

 

مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش

جزیره مرجانی کیش روز خود را جشن گرفت تا 20 آبان در تاریخ این جزیره به عنوان روز طلایی ثبت گردد. در این روز بیش از 20 برنامه، فرهنگی، هنری و عمرانی اجرا شد که با استقبال پر شور مردم تورهای رایگان کیش همراه بود.

در روز 20 آبان برنامه هایی که برای این روز در نظر گرفته شده بود با ادای احترام به مقام والای شهدی گمنام در مسجد امام حسن (ع ) آغاز گردید.

نواختن زنگ کیش، افتتاح خانه مطبوعات، پخش کلیپ ها و نمایش فیلم قصه های کیش، اجتماع بزرگ دانش آموزی، امضای تفاهمنامه با بانک صنعت و معدن، برگزاری مسابقات شنای آبهای آزاد، آغازجشنواره تئاتر کوتاه ، افتتاح کشتی گردشگری امپراطور، افتتاح جشنواره غذا و صنایع دستی، مراسم ویژه در خانه بومیان، بهره برداری از فازسوم کاریز کیش، اجرای برنامه های ویدئو مپینگ و پخش موسیقی ساحلی و آغاز عملیات اجرایی شهربازی کیش از بخش های مهم برنامه های ویژه 20 آبان و گرامیداشت روز کیش بود.

در مدرسه پروین اعتصامی نیز شور و هیجان این روز به چشم می خورد و زنگ گرامیداشت روز کیش نواخته شد تا همه دانش آموزان شنونده صدای این رویداد فرهنگی باشند.

در این مراسم دکتر انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره و جمعی از مسئولان محلی، حضور داشتند.

صندوق مشترک سرمایه گذاری کیش و بانک صنعت و معدن با امضای تفاهم نامه ای جهت تامین منابع مالی برای تکمیل طرح های تور کیش از مشهد نیمه تمام این جزیره را فراهم کردند.

از مهمترین اهداف ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش تامین منابع مالی بیش از 153 طرح عمرانی، گردشگری و تجاری نیمه تمام در جزیره کیش و تبدیل آن به یک وضعیت مطلوب است که دکتر انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در مراسم امضای این تفاهم نامه بر این موضوع تاکید داشتند.

طی مراسمی با حضور دست اندرکاران امور اطلاع رسانی و معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش خانه مطبوعات جزیره مرجانی کیش افتتاح و فعالیت خود آغاز نمود.

امامان جمعه شیعه و اهل سنت و جمعی از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش بیان داشت: خانه مطبوعات کیش از مدت‌ها پیش اقداماتی جهت عضوگیری را آغاز کرده است و تشکیل هیئت موسسان این خانه، در دستور کار قرار گرفته است.

سعید پورعلی حمایت خود را از تشکیل و فعالیت این نهاد مطبوعاتی اعلام کرد و در ادامه با تاکید بر هم افزایی، ارتقای سطح کمی و کیفی اطلاع رسانی، پیگیری امور صنفی، پژوهشی، آموزشی و .... را  از اهداف خانه مطبوعات کیش دانست.

ساختمان جدید شورای شهر نیز همزمان با 20 آبان و گرامیداشت روز کیش، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، فرمانده نیروی انتظامی کیش، شهردار بندرلنگه، اعضای شورای شهر بندرلنگه، اعضای شورای شهر کیش و جمعی از مسئولان محلی کیش گشایش یافت.

از دیگر رویدادهایی که در این روز شاهد آن بودیم رونمایی از شناور تفریحی و گردشگری امپراطور بود که با حضور مسؤلان تور کیش از شیراز و مقامات محلی منطقه آزاد کیش افتتاح شد و در آب های نیلگون خلیج فارس در منطقه جزیره کیش به حرکت درآمد.

این شناور دارای ظرفیت 220 سرنشین می باشد که به عنوان پنجمین کشتی تفریحی و گردشگری جزیره کیش می توان معرفی کرد.

آغاز جشنواره تئاتر کوتاه کافه - ساحل در کیش از برنامه های جذاب این روز بود که با استقبال پرشور مردم و گردشگران تور کیش روبرو شد. در این جشنواره هنرمندان آثار نمایشی خود را در دو بخش کافه و ساحل در معرض نمایش قرار دادند و لحظاتی مفرحی را برای گردشگران و مردم به وجود آوردند.

فاز سوم شهر زیرزمینی کاریز نیز با حضور دکتر انصاری لاری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد و ائمه جمعه کیش افتتاح شد، این قنات که دارای قدمتی بیش از 2500 سال است از وسعت 15 هزار متر مربعی برخوردار می باشد و به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی جزیره کیش به حساب می آید. این قنات باستانی در دل مرجان ها و در عمق 16 متری زمین قرار گرفته است.

گروه تورهای کیش جهت انتخاب تور کیش متناسب با بودجه و سلیقه تان راهنمایتان خواهند بود. با مراجعه به وب سایت تور کیش به نشانی https://تورکيش.net شانس این را خواهید داشت تا پکیج های تورهای مختلف کیش را مقایسه کنید و تور مدنظرتان را رزرو نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: مروری بر برنامه ها و افتتاحیه های روز کیش,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور کیش,تور ارزان کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: